Case Study

Temple of Security

Trainingen over phishing kunnen soms heel droog en kleurloos zijn. Dat is natuurlijk weinig uitnodigend, terwijl je graag wil dat zoveel mogelijk werknemers meedoen aan zo’n training. Een groot IT Consultancy bureau vroeg ons om een concept voor een training te ontwikkelen dat kleur geeft aan de materie.Het resultaat: Een soort ‘Snakes and Ladders’ spel (ganzenbord voor gevorderden)met de computer als tegenstander. Als locatie een mysterieuze Azteken tempel in het regenwoud met valluiken en geheime doorgangen.

Category

Interactief

Als speler moet je verschillende papyrus rollen verzamelen met informatie over phishing en andere vormen van social enginering. Afhankelijk van de vakjes waar je op terecht komt, krijg je daar vragen over die je goed moet beantwoorden om verder te komen. Maar pas op, er is ook een slechterik die de tempel heeft ontdekt en hij probeert de schatten van de tempel te stelen.

Na een spannende race heeft de speler als het goed als eerste de top van de tempel bereikt.De prijs? De gouden totem van kennis en wijsheid! De kleurrijke training viel zo op dat het spel snel werd gespeeld om te ontdekken wat het was, de gemiddelde score was hoog en dus een groot succes!